Salı , 22 Mayıs 2018
Anasayfa » BLOG » Kanada’nın vahşi doğasında yürüyüş yapmaya ne dersiniz?

Kanada’nın vahşi doğasında yürüyüş yapmaya ne dersiniz?

Birkaç fotoğrafçı ile birlikte Cotopaxi Yanardağı’nın alt kısımlarında yer alan Ekvator’un dağlık kesimlerinde bir araya geldik. Kanada’nın vahşi ve nefes kesen doğasında yürüyüş yapıp zirveleri fotoğraflama arzusu ile planlamalar yapmaya başladık. Ve çektiğimiz birbirinden güzel fotoğrafları sizin için paylaşıyoruz.

Daha çok bilgi: inafarawayland.com

Ha Ling Peak üzerinden gün doğumu, Canmore

Mount Assiniboine Milli Parkı

Planlamaların ardından Amazon ormanlarından geçerek Yeni Zelanda’nın Güney Alplerine ulaştık. Avustulya’da bulunan Tasmania’dan geçip Avrupa Alplerine ordan İzlanda Dağlarına ve son olarak Kanada Rockies bölgesine geçtik.

Tent Ridge, Kananaskis

Hint Ridge, Jasper Ulusal Parkı

1000 km’lik yürüyüşten sonra bacak kaslarımız dahada güçlendi. Karşılaştığımız zorlukları aşmak pek kolay olmadı fakat yolumuzda bulunan manzaraların güzellikleri bizlere yorgunluklarımızı unutturmaya yetti.

Lady Aurora, Kuzeybatı Bölgesi

Gündoğumunu izlemek için gece boyunca dağları aşmaya çalıştık. Kuzey ışıklarını izleyebilmek içinde hafta sonu 4.000 km’lik uzun bir yolu aşmak zorunda kaldık.

Spirit Adası, Maligne Gölü – Jasper Ulusal Parkı

Maligne Gölü üzerinde bulunan Spirit Adası civarında siyah ve grisliy ayıları, elkler, dağ aslanları ve geyiklerin yer aldığı Kanada’nın yabani hayatı ile karşılaştık.

Spray Valley Vadisi, Birdwood Dağı

Yapmamız gereken şey basitti aslında. Maceralarımıza eşlik eden, şahit olduğumuz eşsiz manzaraları anlatacağımız birkaç kısa öykü…

Floe Gölü, Kootenay Milli Parkı

Jasper Ulusal Parkı’ndaki Tonquin Vadisi’nde yürüyüş yaparken, aniden karşımıza çıkan iki genç ayı yavrusunun korkusuyla vadiden yuvarlandık. Yaşadığımız, Kanada Rockies bölgesindeki tehlikeli ve öngörülemeyen anlardan biriydi.

Rawson Gölü, Sarrail Dağı

Şimşek Gölü, Mount Assiniboine Parkı

Zemin üzerinde dururken, bölgede gördüğümüz anne ayı yavrularıyla birlikte bize doğru ilerlemeye başladı. Paniklemeden anne ayı ve yavrularından uzaklaşana dek yürümeye devam ettik.

Sarrail Ridge, Kananaskis

Tent Ridge, Kanananskis

İbrahim Gölü, Batı Alberta

Kananaskis bölgesinde karşılaştığımız mükemmel bir havanın etkisiyle Pocaterra sırtlarında kamp kurmaya karar verdik. Berrak ve sakin havada mükemmel bir kamp gerçekleştirdik.

Doğuya doğru yürüyüş Yerebatan Sörfü

Yerebatan bölgesinde son tırmanışların ardından zirveye ulaştık. Kamp kurup, güzel bir yemek yedik. Uyku tulumlarımıza girip gündoğumunu beklemeye başladık. Hafif esinti ile başlayan rüzgar, satte 125 kmlik bir hıza erişti. Çadırımız ciddi derecede savrulurken üzerimizden uçmaması için var gücümüzle destek olmaya çalıştık.

Pocaterra Ridge

Pocaterra Ridge, Peter Loughead Provincial

Karın üzerinden kayarak aşağı doğru süzülürken Pocaterra Dağı’nın doğu yüzünü aydınlatan bulutların arasından geçtik. Gecenin zorluğuna değecek bir andı.

Mount Smuts, Spray Vadisi

Berg Gölü, Mount Robson

Yoho Ulusal Parkı

Mount Assiniboine

Yazar : HALİT ÖMER CAMCI

HALİT ÖMER CAMCI
Gezgin, ışık avcısı, oğlunun babası...